Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017

ΠΑΛΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΗΦΟΓΙΩΡΓΕΝΑΣ


Τον Αυγουστο που ειχα ερθει στο χωριο ειχα συναντησει τη Μαρια του Γιωργη του Δεμετζο και εγγονη της θειας της Σηφογιωργενας. Μου ειπε οτι ειχε καποια τραγουδια που τα ελεγε η γιαγια της και τα θυμωταν η Μανα της. Της τα ειπε λοιπον και τα εγραψε. Ετσι μου τα εστηλε για να τα βαλω στη σελιδα. Μερικα απ' αυτα θυμαμαι και τα ελεγαν οι αδερφες της Μανα μου με μερικες διαφορες. Αλωστε στα παλια τραγουδια οι εκτελεστες τους εβαζαν και δικες τους λεξεις οπου τους βολευε .Σημερα θα σας γραψω ενα για καποιον ερωτευμενο που μου αρεσε.--------- .......................................
Χιλια λοϊγγια ηδωκα, χιλια παλια κοσαρια
να πα μου φερουν το γιατρο, δωδεκα παλικαρια. ....................................................
Καβαλικευουν τάλογα σαν τα πουλια πετουνε,
κι οι μουφτετσιδες κι ο γιατρος, ολοι ηθελα κλουθουνε. ......................................................
Σκωσου γιατρε, σκωσου γιατρε να παμε στ'αρρωσταρη
και στου σερτα να βλεπεις να μη σφαλεις. .......................................................
Οταν εφτασαν στο χωριο και μπηκε στ'ονταδακι
σκυβει και πιανει το βασμο κι υστερα τος ελεει. .......................................................
Να παν του φερουν τ'αλογο αμεσως για να πιενει
κι αφου εκαβαλικεψε κουμαντο τος εκανει. .........................................................
Τρια μερονυχτα θα ζει κι υστερα θα ποθαινει
και στου γιατρου το μισεμο η κορη το μαθαινει. ............................................................
Διδεις μου Μα την αδεια να παω στ'αρρωσταρη
μην ειμαι αιτια κι αφορμη να κατεβει στον Αδη. ............................................................
Διδω σου γω την αδεια μα βλεπε μην αργησεις
γιατι δεν εχουμε νερο ποιος φερει απ'τη βρυση. ................................................................
Σαραντα μιλια εκοβε την ωρα το κορασο,
το δρομο δεν εκατεχε και μπεικε μες στο δασος. ..................................................................
Θε μου απουσε στα ψηλα κατεβα και στη στρατα
και πες μου αν ειν' αζωντανος ο νιος απου μ'αγαπα. ...............................................................
Αγγελος εκατεβηκε εκιακοντα στη στρατα.
Αζωντανο θα τον εβρεις το νιοοπου σ'αγαπα. ................................................................
Καμετε τοπο αρχοντες και κυκλο οι παπαδες,
να πα να δω τον αρρωστο απ'αρρωστει για μενα. ........................................................................
Πατει τονε και σκωνεται φιλει τονε και γενει.
Εδε τση μανας τον υγιο μαθημα το μαθαινει.
Οντε του λειπει το φιλι να θετει να πωθαινει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα